ΚΟΥΣ ΚΟΥΣ 500ΓΡ

ΚΟΥΣ ΚΟΥΣ 500ΓΡ

Κωδικός: 001632
Διαθεσιμότητα: Μη Διαθέσιμο
2.50€

Συστατικά: Πρόβειο γάλα, σιμιγδάλι, αλάτι, 4 φρέσκα αυγά.
Χωρίς συντηρητικά – Διατηρείται σε μέρος σκιερό και δροσερό, μακριά από δυσάρεστες οσμές
Συσκευασία: 500 gr
Διαθρεπτική αξία:  ενέργεια 371, αλάτι (%) 2,32, υδατάνθρακες (%) 70,2 g, Πρωτεΐνες (%) 15,3 ,
Λίπος (%) 3,18, Εδώδιμες ίνες (% ) 2,7, Κορεσμένα Λιπαρά (%) 1,25, Σάκχαρα (%) 1,1

Βράζει σε 4 λεπτά

Λίγα λόγια για το κους κους:

Τα χοντραλεσμένα δημητριακά είναι γνωστά από την αρχαιότητα ως βασική, αλλά παράλληλα πρόχειρη και εύκολη επιλογή της καθημερινής παραδοσιακής διατροφής. Οι πρώτοι άρτοι που παρασκευάστηκαν στην ιστορία του πολιτισμού δεν ψήνονταν στο φούρνο αλλά ξεραίνονταν στον ήλιο. Αυτή η πρώτη λογική του ξεραμένου ζυμαριού αποτελεί και το πρώτο ζυμαρικό. Κι ενώ στις μέρες μας τα απλά ζυμαρικά και το ρύζι έχουν πρωταγωνιστική θέση στο εβδομαδιαίο τραπέζι, σιγά – σιγά παρατηρούμε τα χονδροαλεσμένα δημητριακά να παίρνουν ξανά μία σημαντική θέση ανάμεσα στα πιάτα της ελληνικής κουζίνας καθώς διαπιστώνεται η μεγάλη θρεπτική αξία και τα οφέλη τους στην υγεία του ανθρώπου.

Το κουσκούς ήταν τελείως άγνωστο στην Ελλάδα, ως πρόσφατα. Αποτελεί τροφή των Αφρικανών του Βορρά, Αλγερινών, Τυνήσιων και άλλων λαών της Νότιας Μεσογείου. Εκεί τρώνε απολαυστικά πιάτα με κρέας, ψάρι ή κοτόπουλο και τα συνοδεύουν με κουσκούς, όπως εμείς θα βάζαμε στα πιάτα μας ρύζι ή μακαρόνια.

Στην Κρήτη το συναντάμε και ως κουσκούσι. Το συναντάμε σε στρογγυλά μικρά μπαλάκια, τα οποία βρέχονται με κρύο νερό και κατόπιν βράζονται σε νερό, ζωμό ή στον ατμό, ώστε να αποκτήσουν μεγαλύτερο όγκο και να γίνουν αφράτα. Χρησιμοποιείται σε μαγειρευτά πιλάφια μαζί με θαλασσινά ή κρέας, σε σούπες, σε όσπρια και σε σαλάτες.

Το κους-κους είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες συμβάλλει με τη σειρά του στη ρύθμιση των επιπέδων σακχάρου και λιπιδίων στο αίμα. Επίσης, είναι πλούσιο σε υδατάνθρακες και βιταμίνες.

Αν και είναι πλέον διαδεδομένο, ότι τα ζυμαρικά ‘παχαίνουν’, στην πραγματικότητα δεν φαίνεται να ισχύει κάτι τέτοιο. Πιο συγκεκριμένα, τα ζυμαρικά βρίσκονται στη βάση της διατροφικής Μεσογειακής πυραμίδας, και μια κατανάλωση με μέτρο δεν δημιουργεί κανένα απολύτως πρόβλημα ούτε στην υγεία ούτε στην επιβάρυνση της σιλουέτας σας.

Αυτό σημαίνει πως 2-3 φορές ανά εβδομάδα, ως συνοδευτικό κάποιας πρωτεϊνούχας τροφής, τα ζυμαρικά αυτής της μορφής, εντάσσονται πλήρως σε ένα υγιεινό διατροφικό πλάνο.

Καλύπτουν εξαιρετικά τις ημερήσιες ανάγκες του οργανισμού σε υδατάνθρακες (50-55%), ενώ δεν τον επιβαρύνουν με λιπαρά, χοληστερίνη και νάτριο. Ίσως μεγαλύτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί στο γαρνίρισμα του πιάτου (σάλτσες, κρέμα γάλακτος, βούτυρο) διότι αυτό μπορεί να το απογειώσει θερμιδικά, όπως άλλωστε σε λιπαρά και αλάτι.

Πηγές: nutrimed.gr, iatronet.gr

ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ: ΕΛΛΑΔΑ